ინტეგრირებული
გაკვეთილი გეოგრაფიაში
მასწავლებელი: გ. გუნდაძე გაკვეთილის ტიპი: ინტეგრირებული(ისტორიასთან და მათემატიკასთან )კლასი: Ι X გსაგანი: გეოგრაფია
გაკვეთილის თემა: კახეთის რეგიონი
გაკვეთილის საწავლო მიზანი: მოსწავლემ შეძლოს რეგიონის გეოგრაფიული დახასიათება,მოსახლეობისა და მეურნეობის აღწერა, ისტორიულ-გეოგრაფიული ძეგლების აღწერა, მარტივი მათემატიკური გამოთვლების ჩატარება.
რესურსები: გეოგრაფიის სახელმძღვანელო, რვეულები, პასტები, ატლასები, საქართველოს ფიზიკური და ადმინისტრაციული რუკა, ფოტო ,ფორმატები, დაფა, ცარცი.
კავშირი სტანდარტთან:მიმართულება: დრო და სივრცეგეო.IX.1. მოსწავლეს შეუძლია რუკების და სხვა თვალსაჩინოებების (ფოტოები, გრაფიკები, ცხრილები, დიაგრამები და სხვა) დახმარებით დაახასიათოს ადგილი, მოვლენა და პროცესი; შეადგინოს თემატური რუკები.
მიმართულება: კულტურა და რელიგიაისტ.IX.7. მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა ქართული კულტურის სხვადასხვა დარგის ჩამოყალიბებისა და განვითარების შესახებ.მიმართულება: რიცხვები და მოქმედებებიმათ. IX.4. მოსწავლეს შეუძლია გამოთვლებთან და რაოდენობის შეფასებასთან დაკავშირებული ამოცანების ამოხსნა.
საორგანიზაციო მომენტი: 3 წთგონებრივი იერიში: 2 -5 წთაქტივობა - Ιწერილობითი დავალების შემოწმება (წაკითხვა, ჩასწორება)აქტივობა - ΙIსაკვანძო კითხვებით კლასის ზოგადი ცოდნის დონის შემოწმება, შიგა და გარე მოტივაციის ამაღლებააქტივობა - ΙIΙმსწავლეთა გამოძახება და შეფასება (მეორე აქტივობის შეფასების ჩათვლით) 10-წთაქტივობა - ΙVკლასის ჩართულობის მიზნით მოსწავლეთა პრეზენტაციები - ისტორიულ-გეოგრაფიული ძეგლების დახასიათება თვალსაჩინოების გამოყენებით. 5 წთაქტივობა - V
შეფასება განმავითარებელი და განმსაზღვრელიაქტივობა - VΙ
მარტივი მათემატიკური გამოთვლები, ამოცანების შედგენა, ამოხსნა 3 წთამოცანა №1 მოსახლეობის სიმჭიდროვის გამოანგარიშება;ამოცანა №1 მდინარის ვარდნის გამოანგარიასებააქტივობა - VΙI
შეფასება განმავითარებელი და განმსაზღვრელიაქტივობა - VΙIΙ
მინი ლექცია - თემაზე: ქვემო ქართლი( ზოგადი მიმოხილვა)ქვემო ქართლის რეგიონი 10 წთაქტივობა - IXსაშინაო დავალების მიცემა. 2-წთაქტივობა - Xახალი დავალების საკონტროლო კითხვები●რას უდრის ქვემო ქართლის ფართობი და მოსახლეობა;●ჩამოთვალეთ რელიეფის ფორმები;●ჩამოთვალეთ მდინარეები ;●დაასახელეთ ძირითადი მუნიციპალიტეტები;აქტივობა - XΙგვ. 223 და 224 დავალების შესრულება 5 წთშედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:• აანალიზებს რუკების, გრაფიკების, ცხრილების, დიაგრამების და სქემების საშუალებით წარმოდგენილ გეოგრაფიულ ინფორმაციას;• ფოტოების მიხედვით აანალიზებს საქართველოს პეიზაჟებს;• საკვლევი მიზნის გათვალისწინებით მოიძიებს და საჭიროებისამებრ იყენებს შესაბამის თემატურ რუკებს;• ერთი და იმავე ადგილის სხვადასხვა თემატური რუკის შეჯერების საფუძველზე ატარებს კომპლექსურ ანალიზს (მაგ. ფიზ.გეოგრაფიული, მოსახლეობის, სოფლის-მეურნეობის სპეციალიზაციის რუკები);• ჩამოთვლის ქართული კულტურის ყველაზე მეტად წარმატებულ დარგებს;• ხსნის სხვა სასწავლო დისციპლინებიდან მომდინარე გამოთვლებთან დაკავშირებულ ამოცანებს.
უნარები:სასწავლო საგნებს შორის კავშირის დამყარებაინტეგრირებული სწავლება სინთეზური აზროვნების განვითარების საუკეთესო საშუალებაა.მოსწავლეები სწავლობენ ერთი თემის მეორესთან დაკავშირებას, ერთი სასწავლო საგნისა - მეორესთან. ეს ხელს უწყობს ცოდნის გამთლიანებასა და ასევე შეძენილი ცოდნისა და უნარების ერთი სფეროდან მეორეში გადატანას, რასაც საგანმანათლებლო ლიტერატურაში „ტრანსფერს“ უწოდებენ.
No comments:
Post a Comment