Monday, April 6, 2015



                                  

    №9 ს/სკოლა                                                    მასწავლებელი: გულნარა გუნდაძე
                                                                              სკოლის დირექტორი: ნ. სურმანიძე
2014-15 წწ.   ბათუმი.


  გაკვეთილის      თემატიკა

საათების რაოდენობა

დრო
გაკვეთილის მეთოდი და ფორმა
მოსალოდნელი შედეგები და ინდიკატორები
შეფასება
რესურსები
შენიშვნა






1.

2.

3.



4.






5





6




7


8



9

10








11



12


13


14


15







16


17



18


19


20


21










22


23

24


25


26

27

28






29


30


31


32


33


34

35









36

37

38











39


40





41


42


43


44







45






46





47







48


49

50








51


52



53



54


55










56


57


58


59
I -თავი - გეოგრაფიის საგანი და ამოცანები

რას შეისწავლის გეოგრაფია.

გეოგრაფიის სტრუქტურა.

გეოგრაფიის ცოდნის განვითარება.

გეოგრაფიული სივრცის ანალიზი.


II- თავი
გეგმა და რუკა

ჰორიზონტის მხარეები.
 ადგილზე გაგნების ხერხები.გეოგრაფიული ხელსაწყოები.

გეგმა და რუკა.
Globusi,atlasi.manZilis gszomva rukaze, გეგმაზე და გლობუსზე.

რუკის ლეგენდა, მერიდიანები და პარალელები. გეოგრაფიული კოორდინატები.

ძირითადი განსხვავება გეგმასა და რუკას შორის. რუკის სახეები და მნიშვნელობა.

გეოგრაფიული ნომენკლატურა.

შემაჯამებელი სამუშაო.


III-თავი
დედამიწა და
გეოგრაფიული გარსი

დედამიწის ფორმა და სიდიდე. მზის სისტემა.

დედამიწის განვითარების ისტორია. გეოქრონოლოგიური ტაბულა.

დედამიწის წლიური და დღეღამური ბრუნვა.

კონტინენტები და ოკეანეები.

გეოგრაფიული გარსი და გეოგრაფიული გარემო.
გეოგრაფიული რეკორდები.

IV-თავი
ლითოსფერო

ლითოსფერო , ლითოსფეროს განვითარება .

რელიეფის ფორმირება, შინაგანი ძალები. ვულკანები და მიწისზვრები, ხმელეთის საუკუნეობრივი რყევა.

რელიეფის ფორმები, გარეგანი ძალები, მეწყერებიდა ზვავები.

რელიეფის ძირითადი ფორმები,ვაკეები.

რელიეფის ძირითადი ფორმები, მთები, წარმოშობა და სახეები.

შემაჯამებელი სამუშაო.




V-თავი
ატმოსფერო

ატმოსფეროს აგებულება და მნიშვნელობა.

ატმოსფეროს გათბობა, მზის რადიაცია.

ატმოსფეროს წნევა, ქარები.

ატმოსფერული ნალექები,ტენიანობა.ღრუბლები

ამინდი და ჰავა. ჰავის ფაქტორები. ჰავის ტიპები და სარტყლები.

საშიში კლიმატური მოვლენები.

შემაჯამებელი სამუშაო.

VI- თავი
ჰიდროსფერო

წყლის ბრუნვა ბუნებაში.დიდი და მცირე ბრუნვა.წყლის განაწილება.

მსოფლიო ოკეანე.ფსკერის რელიეფი და ნაპირთა ტიპები. კუნძულები და ნახევარკუნძულები. მათი სახეები და ტიპები.

მსოფლიო ოკეანეების ნაწილები. ზღვები,უბეები,სრუტეები.

ხმელეთის წყლები. მიწისქვეშა წყლები.

ხმელეთის წყლები. მდინარეები.

ხმელეთის წყლები. ტბები,ჭაობები,მყინვარები.


VII-თავი
ბიოსფერო და
ნიადსაგები

მცენარეული საფარი.

ცხოველთა სამყარო.

ნიადაგები.


VIII-თავი
გეოგრაფიული სარტყლები და ბუნებრივი ზონები

გეოგრაფიული გარსი და გეოპგრაფიული გარემო.

გეოგრაფიული კანონმზომიერებანი.

გეოგრაფიული სარტყლები და ბუნებრივი ზონები.

არქტიკული სარტყელი(პოლარული უდაბნოების ზონა). სუბარქტიკული სარტყელი(ტუნდრა და ტყეტუნდრა)

ზომიერი სარტყელი(ტაიგა და შერეული ტყეები.)

შემაჯამებელი გაკვეთილი

ზომიერი სარტყელი (ფართოფოთლოვანი ტყეები, ტყესტეპი.)

ზომიერი სარტყელი (სტეპი,ნახევარუდაბნოები და უდაბნოები.)

სუბტროპიკული სარტყელი(მარადმწვანე ხეშეშფოთლიანი ტყეები, ტენიანი
სუბტროპიკული ტყეები, (ნახევარუდაბნოები და უდაბნოები.)

ტროპიკული სარტყელი ((ნახევარუდაბნოები და უდაბნოები, სავანეები და ნათელი სავანეები და ნათელი ტყეები, ტენიანი ტყეები.)


სუბეკვატორული  სარტყელი (სავანეები და ნათელი ტყეები, ცვალებადტენიანი  მარადმწვანე ტყეები,  ტენიანი ტყეები.) ეკვატორული სარტყელი(ტენიანი  ეკვატორული  ტყეები.)

ზონალობა ოკეანეებსა და მთებში.

შემაჯამებელი გაკვეთილი


IX- თავი
ბუნაბრივი რესურსები

ბუნაბრივი რესურსები. ცნება და კლასიფიკაცია.

ბუნებრივი გარემო და მისი ათვისება. ანთროპოგენული ლანდშაფტები.

ეკოლოგიური პრობლემები(გარემოს დაბინძურება და დეგრადაცია)

ეკოლოგიური პრობლემები (ბუნაბრივი კატასტროფები).

გარემოს დაცვა და რაციონალური მბუნებათსარგებლობა.



X-თავი
მსოფლიოს მოსახლეობა და სახელმწიფოები.

დედამიწის მოსახლეობის რაოდენობა

მოსახლეობის  შედგენილობა

მოსახლეობის განლაგება და სიმჭიდროვე. საქალაქო და სასოფლო განსახლება.

ქვეყნები და სახელმწიფოები.

შეჯამება





4 სთ










6-სთ
























5 სთ

























6 სთ



















.



6-სთ























7-სთ
























3-სთ













13-სთ






























































5-სთ























4-სთ















3-სთ

























21-ოქტომ.


























29-ნოემბ.














24-დეკ.









































3-მარტი




















30-აპრილი




















ვიცი, მინდა ვიცოდე,გავიგე.

ინდივიდუალური, ჯგუფური მუშაობა.

ბლუმის ტაქსონომია.

ვენის დიაგრამა.













ვიცი, მინდა ვიცოდე,გავიგე.

ინდივიდუალური, ჯგუფური მუშაობა.

გაკვეთილის სამფაზიანი მოდელი.
გონებრივი იერიში,
სიღრმისეული წვდომა, შინაარსის რეალიზება.
სურათის მიხედვით ესესს შედგენა.




ინდივიდუალური, ჯგუფური მუშაობა.

გაკვეთილის სამფაზიანი მოდელი.
გონებრივი იერიში,
სიღრმისეული წვდომა, შინაარსის რეალიზება.
სურათის მიხედვით ესესს შედგენა.

წყვილური მუშაობა.












გაკვეთილის სამფაზიანი მოდელი.
გონებრივი იერიში,
სიღრმისეული წვდომა, შინაარსის რეალიზება.
სურათის მიხედვით ესესს შედგენა.

ინდივიდუალური, ჯგუფური მუშაობა.











ვიცი, მინდა ვიცოდე,გავიგე.

ინდივიდუალური, ჯგუფური მუშაობა.

მინი ლექცია.

გაკვეთილის სამფაზიანი მოდელი.





ბლუმის ტაქსონომია.






ვიცი, მინდა ვიცოდე,გავიგე.

ინდივიდუალური, ჯგუფური მუშაობა.

გაკვეთილის სამფაზიანი მოდელი.
გონებრივი იერიში,
სიღრმისეული წვდომა, შინაარსის რეალიზება.
სურათის მიხედვით ესესს შედგენა.











გონებრივი იერიში,

გაკვეთილის სამფაზიანი მოდელი.













ვიცი, მინდა ვიცოდე,გავიგე.

ინდივიდუალური, ჯგუფური მუშაობა.

გაკვეთილის სამფაზიანი მოდელი.

გონებრივი იერიში,

სიღრმისეული წვდომა,     

შინაარსის რეალიზება.

სურათის მიხედვით ესესს შედგენ







































ვიცი, მინდა ვიცოდე,გავიგე.

ინდივიდუალური, ჯგუფური მუშაობა.

გაკვეთილის სამფაზიანი მოდელი.

გონებრივი იერიში,

სიღრმისეული წვდომა,     

შინაარსის რეალიზება.

სურათის მიხედვით ესესს შედგენ






მოსწავლეს შეუძლია:
გეოგრაფიული სივრცის ანალიზი.


















მოსწავლეს შეუძლია:
ჰორიზონტის მხარეების გაგნება, გეოგრაფიული ხელსაწყოების გამოყენება. .manZilis gszomva rukaze, გეგმაზე და გლობუსზე.

რუკის ლეგენდის წაკითხვა, მერიდიანებისა  და პარალელების ჩვენება. გეოგრაფიული კოორდინატების მოძებნა. 


მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა:

დედამიწისა და
გეოგრაფიული გარსის შესახებ.



















მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა:

ლითოსფეროს განვითარებაზე .

რელიეფის ძირითადი ფორმების: მთების, წარმოშობისა და სახეების შესახებ.












მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა:

ატმოსფეროს აგებულებია და მნიშვნელობია შესახებ.

ატმოსფეროს წნევისა, და ქარების,საშიში კლიმატური მოვლენების შესახებ.
 










მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა:

მსოფლიო ოკეანის, ფსკერის რელიეფის და ნაპირთა ტიპების, კუნძულებისა  და ნახევარკუნძულებისშესახებ.

მსოფლიო ოკეანეების ნაწილების. ზღვების, უბეების, სრუტეების შესახებ.

ხმელეთის წყლების, მიწისქვეშა წყლების,
 მდინარეების შესახებ.

ხმელეთის წყლების:ტბების, ჭაობების, მყინვარების შესახებ.




მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა:

მცენარეული საფარის,
ცხოველთა სამყაროს,
ნიადაგების შესახებ.







მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა:


 გეოგრაფიული გარსისა და გეოგრაფიული გარემოს შესახებ .


გეოგრაფიული სარტყლებისა  და ბუნებრივი ზონების შესახებ .













































მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა:

ბუნაბრივი რესურსებისა და კლასიფიკაციის შესახებ .

ბუნებრივი გარემოსა და მისი ათვისების ,
 ანთროპოგენული ლანდშაფტების შესახებ .

ეკოლოგიური პრობლემებისა და (გარემოს დაბინძურება და დეგრადაცია ბუნაბრივი კატასტროფები).

გარემოს დაცვისა და რაციონალური მბუნებათსარგებლობის  შესახებ .


მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა:

დედამიწის მოსახლეობის რაოდენობისა და

მოსახლეობის  შედგენილობის შესახებ .


მოსახლეობის განლაგებისა და სიმჭიდროვის , საქალაქო და სასოფლო განსახლების,
ქვეყნები და სახელმწიფოები სშესახებ .






განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, თვითშეფასება, მოსწავლის შეფასება.
















განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, თვითშეფასება, მოსწავლის შეფასება.












განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, თვითშეფასება, მოსწავლის შეფასება.
















განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, თვითშეფასება, მოსწავლის შეფასება.

















განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, თვითშეფასება, მოსწავლის შეფასება.




















განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, თვითშეფასება, მოსწავლის შეფასება.


























განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, თვითშეფასება, მოსწავლის შეფასება.




























განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, თვითშეფასება, მოსწავლის შეფასება.


























განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, თვითშეფასება, მოსწავლის შეფასება.





სახალმძღვანელო(სქემები დიაგრამები,) ცარცი, დაფა,
ფიზიკური რუკა.


















გლობუსი, რუკა, ატლასი,გეოგრაფიული ხელსაწყოები, სახალმძღვანელო(სქემები დიაგრამები,) ცარცი, დაფა,)
ფიზიკური რუკა.







სახალმძღვანელო(სქემები დიაგრამები,) ცარცი, დაფა,)
ფიზიკური რუკა.

ტელური.
სლაიდ-შოუ















სახალმძღვანელო(სქემები დიაგრამები,) ცარცი, დაფა,)
ფიზიკური რუკა.

სლაიდ-შოუ

მედია. ინტერნეტი,













სახალმძღვანელო(სქემები დიაგრამები,) ცარცი, დაფა,
ფიზიკური რუკა.

სლაიდ-შოუ

მედია. ინტერნეტი,
















სახალმძღვანელო(სქემები დიაგრამები,) ცარცი, დაფა,
ფიზიკური რუკა.

სლაიდ-შოუ

მედია. ინტერნეტი,




























ბუნებრივი ზონების რუკა.

ატლასი.

სახალმძღვანელო(სქემები დიაგრამები,) ცარცი, დაფა,
ფიზიკური რუკა.

სლაიდ-შოუ

მედია. ინტერნეტი,








































სახალმძღვანელო(სქემები დიაგრამები,) ცარცი, დაფა,
ფიზიკური რუკა.

სლაიდ-შოუ

მედია. ინტერნეტი,

პროექტორი












მსოფლიოს პოლიტიკური რუკა, მოსახლეობის რუკა, სახალმძღვანელო(სქემები დიაგრამები,) ცარცი, დაფა

სლაიდ-შოუ

მედია. ინტერნეტი,

პროექტორი





თან დაერთოს კომენტარი



















თან დაერთოს კომენტარი






































თან დაერთოს კომენტარი



















თან დაერთოს კომენტარი
























თან დაერთოს კომენტარი































თან დაერთოს კომენტარი
























































თან დაერთოს კომენტარი

























თან დაერთოს კომენტარი












                

No comments:

Post a Comment